Flash Flash Revolution: Community Forums

Flash Flash Revolution: Community Forums (http://www.flashflashrevolution.com/vbz/index.php)
-   Simulator Files (http://www.flashflashrevolution.com/vbz/forumdisplay.php?f=21)
-   -   [4Key/SUBS CLOSED] Project Alpha (http://www.flashflashrevolution.com/vbz/showthread.php?t=151857)

James May 04-25-2020 06:27 PM

[4Key/SUBS CLOSED] Project Alpha
 

Yo dorks, James May here with another pack >:V

Welcome to Project Alpha (Title Tentative)! The aim of the pack is to embody the best of the community and showcase the best files in the community. The pack will be more oriented to tech files (akin to my two previous projects: The Void and Project 0). The number of files aimed for the pack before release is gonna hover around 40 to 50 files. Also, this isn't gonna be MSD-minded like most packs, so as a warning to anyone that plays this in release, the pack isn't gonna be rate-friendly for the most part. I am warning you guys ahead of time.
Just gonna lay some groundwork:

1. No dumps :V We already got Minty 4 for that, I do suggest sending dump files to Lofty since he's more versed in that than I am.

2. If you restep a file, you better hope that it's much better than the previous charts. With that said, it'll be judged much stricter due to it needing to surpass the predecessor.

3. I'm down for any song to be stepped. But NO Nanahira. Nanahira is illegal. Camellia though...depends. The chart better be fucking good tho. Also, Weebs get out :V (Means no anime. If you're really hard pressed to send me anime, better be some banger shit like from Release the Spyce or something)

4. While the pack isn't going to cater to peeps who play rate-oriented files, don't make super stupid patterns that's also impossible to play. Stupid, yet accurate and technical, patterns are fine; but not the super stupid.

5. I'm very terrible at gfx. I'll prolly give some mspaint simple typography text when sending test versions of the pack out. If y'all want to make gfx for it, feel free to guys :>

6. While there's no simfile limits, the more you send (and have in the pack), I'll be more critical of because the quality need to be up there.

7. No released files. If you have a file in another pack and it's about to release and this pack is in progress, let me know so I can pull it off from the pack list. I want the pack to be made from the freshest of files~

8. Have fun in charting~ Ya can't make the best charts if you don't have fun with the song you're charting!
If you know peeps who wanna send files over, have them DM me on discord @ Cinco de Mayonnaise#4639

James May 04-25-2020 06:28 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
This post is now replaced with the files that already has GFX and gonna link songs that haven't gotten GFX yet (that haven't been claimed already by others)












































DourGent 04-25-2020 06:47 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
paq

Deamerai 04-25-2020 06:48 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
more tech packs pog

JenovaSephiroth 04-25-2020 07:11 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
ayyyy let's go

Psychotik 04-25-2020 07:32 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
paq

James May 07-2-2020 02:24 AM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Post #2 has been updated with total subs and whatnot.

Figured I do this as well:
Accepted - Minimal fixes needed, file's p much good to go
Prolly Accept/Second Opinion needed - Just as it says, Might need a second opinion to deliberate on. Might end up in the pack, might not. Although chances are, it might.
Fixes needed - Files need some fixing before it can be brought into the pack
Unsure - Probably filler files for the pack. This is kinda more in the "The file's good but...is it good for the pack." Or probably consider some fixes needed that might bump it up to an accept.
Rejected/Shadow Realm'd - Sorry bub. It doesn't fit with the pack.

Psychotik 07-2-2020 09:04 AM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Oh yeah almost forgot about this. I do plan on sending some stuff for this. Also once you got a pack name finalized, I can hit you up with a banner.

James May 07-2-2020 12:02 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Quote:

Originally Posted by Psychotik (Post 4733104)
Oh yeah almost forgot about this. I do plan on sending some stuff for this. Also once you got a pack name finalized, I can hit you up with a banner.

Pack name is prolly gonna be finalized around the end of July or so. Been slow because of COVID going around haha...

James May 07-2-2020 04:13 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Bubonic Plague (M0nkeyz) - Revised from when ya sent me it initially. Definitely much better, glad that you took the feedback I gave to ya and applied it. Definitely a welcoming addition to the pack :>

The Menagerie (M0nkeyz) - Dropped to rejected because charter wanted to drop that submission

James May 07-7-2020 01:59 AM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Brief notes but let's go

Prolly Accept
Now THAT'S what I call Mashcore!: companion file to i BROKE MY F×××iNG FRiDGECOREEEEE; Gonna be combing through the file itself to see if there's any fixes to be done.

Unsure
Ghosting Image: Might be in, just need to check on some fixes for the file. Especially for the drops.

Shadow Realm'd
Take Me On: A cool song to practice layering consistency on my charting but not really strongly suited for the pack.

AlexDest 07-7-2020 02:58 AM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
pick

James May 07-7-2020 03:33 AM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Quote:

Originally Posted by AlexDest (Post 4733346)
pick

pocket :v

XelNya 07-7-2020 04:59 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Quote:

Originally Posted by James May (Post 4733348)
pocket :v

pickety pocky put pocari freakz in, you fucking dumb ass

:D

James May 07-8-2020 01:38 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Quote:

Originally Posted by XelNya (Post 4733382)
pickety pocky put pocari freakz in, you fucking dumb ass

:D

Noh >:V I'm legit like 100% unsure if that file's gonna be in

James May 07-19-2020 08:05 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Fixes Needed
Howling (James May) - File was done in one sitting, needs a lot of adjusting on my end, mainly the mines and whatnot before I can really put this in?

Hello Japan!! (Klimtkiller) - Dev/Null spotted :eyes: This file has a lot of potential to be in, I'll go through a deeper look but some of the PR stuff needs to be adjusted to better suit the flow of the file. But yeah, this file is actually pretty close to getting in I say.

kommisar 07-30-2020 01:04 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
paq's cancelled

Wayward Vagabond 07-30-2020 03:59 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Not cool

kommisar 07-30-2020 04:48 PM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Sike I stepped something

James May 10-17-2020 11:47 AM

Re: [4Key/Open Subs] Project Alpha (name tentative)
 
Pack's still alive :V Just been workin' on it low-key in Discord while dealing with the woes of Amazon oops. Post will be updated in a bit.

BUT

I am looking to finalize the pack around the end of November/start of December. Which means that deadline for file submissions is going to be around the 5th of December. As for the name of the pack, I'm genuinely going to stick with Project Alpha. Looking to release the pack around New Years after getting any final fixes into the pack and have smooth sailing.

Anyhow, this month and November is gonna be a slow one for me because Work be a shitshow with their holiday sales so wish me luck :V


All times are GMT -5. The time now is 03:08 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.1
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright FlashFlashRevolution